Addicted to cool tones

| |

Did you ever notice I preferably wear blues, purples, greens et similia?
No? :D

Well, this is my latest weeks' haul (bottles weren't purchased all at one time...):

1) Kiko n. 333 "Viola Brillante" ("bright purple"), is this maybe the italian version of China Glaze's "Grape Pop"? RBL's "Mismas"? I don't know, but it's really bright, yet dark, to sum up: love ♥

2) Essence "Style Me Holo": holo wtf, as usual with Essence (the more they call "holo" a polish, the least it is so), but... look at the picture! From the Nails In Style LE collection.
Later I'll show you a swatch, together with...

3) Catrice "Houston's Favorite", from the Out Of Space collection.

4) Essence (again?) "I'm A Marine Girl", from the 50's Girls Reloaded LE collection, just arrived in Italy!
Bottles of this LE are all of 15ml!

5) Deborah n. 36, a long time lemming (I made me a present): maybe it's not so evident from the pics, but it's super beautiful: eggplant purple with not-so-sparkly fine teal shimmer.

6) Essence (are you tired of it?) "Hello Holo": don't know what to do with it, but I liked it in the bottle, I'll surely find a way to use it, for example, like this (*) :D

7) Rimmel "Green With Envy": finally Rimmel brought us in Italy those colours, I had to search for them in Bruxelles to find the shades I fell in love with! (even if there wasn't "Blue Me Away", a HUGE lemming of mine...)
For my italian readers, I found the (little) stand in an Oviesse, located in a IperCoop.
The brilliance of that shade! Looks like metallic jade molten and bottled ♥

(in the sun)

If someone out there is interested in any colour in particular, I can swatch it without problems, by now I give you a comparison between "Style Me Holo" and "Houston's Favorite", because they look so similar (maybe Cosnova recycles formulas?), but they aren't, in the end.

They're both in the same type of colour and finish, duochrome from dark blue-green to pink/purple, but "Style Me Holo" has a much more pronounced effect, while "Houston's Favorite" is darker, a little (just a little) more pigmented and less duochrom-y.

Some details (lol, I like to take pics of bottles):

And here's the comparison:

Two coats each.
"Houston's Favorite" gets just a bluer tone when angled, but "Style Me Holo" actually changes colour to a purple, so if you're looking for a subtle effect, get Catrice, otherwise the Essence one is amazing.

The addiction continues...


Have a nice day/night/whatever and thanks for your attention ;¬)



(*) two coats of Essence - "Can't Cheat On Me" + two coats of Essence "Hello Holo"

11 comments:

Cristina - PeeBeforePolish said...

AHahah è vero! La Essence ha una concezione tutta sua del termine "holo". Comunque è una bella tonalità, c'è poco da dire. Poi mi saprai dire se anche a te quel viola ha dato problemi di applicazione. Da un lato spero di no, dall'altro propenderei per il "mal comune mezzo gaudio". :D
Have a nice day!

Simona said...

Invidiaaaa!! Spero di trovarla anche io da qualche parte la Nails in Style di Essence, mi piaceva quello che hai preso tu + un altro. Della Catrice li ho presi tutti i blu della Out of Space ma ho swatchato solo quello più scuro per ora. L'Essence blu l'ho comprato sabato ma a dire il vero cercavo quello grigio-azzurro che era già finito :( E il Rimmel l'avevo addocchiato ma ho resistito! Quello di Deborah è della serie che si asciuga mat?

thebeautycase said...

Ma tu ed io abbiamo un settore condiviso del nostro cervello? perché molti degli smalti che hai acquistato da poco sono gli stessi che ho preso io! :O La LE di Catrice non c'era ancora venerdì scorso (tranne alla Coin di Termini dove avevan fatto piazza pulita di tutto... ulp!), e il 60 seconds della Rimmel è un gemello di un Orly che ho molto a cuore (Green with Envy).

hermetic said...

That Deborah is among my most favorite polishes, nice buys!

Tessa said...

I love these colours, all of them! I hope Style Me Holo will become available in The Netherlands next month, especially since I found out that Houston's Favorite will not be... Then again, that's a great excuse to travel abroad and buy it there :)

Smaltoitaliano said...

Cristina, parli del viola della Kiko? Perché, fa storie? :^\

Ciao Simona :>
Se la Nails In Style è arrivata qui, da te mancherà poco, suppongo. Hai fatto acquisti anche tu, insomma :D
Quel Deborah, no, non è mat :>

thebeautycase, stai virando anche tu verso i colori freddi, per caso? :D
Ma il "Green with Envy" della Orly non è un creme?

hermetic, thanks! I'm glad you too like that Deborah :>

Tessa, here in Italy too some collections aren't released, like the Blossomsomething by Essence * grrr *

maisenzasmalto said...

Io non sono proprio tutta da questa parte dello "spettro", però per duochrome e viola (e verdi) c'è sempre posto nella mia "untried box"...Dovrò andare a cercare la Nails in Style (e prima o poi mi scapperò l'acquisto Deborah)! PS Se proprio non lo trovi da nessuna parte il Blue me away fammi un fischio, io ce l'ho, l'ho swatchato e ora giace nel cassetto dei blu (quando l'ho preso mi pareva più viola), te lo mando volentieri!

thebeautycase said...

Ebbene sì, sono cool inside. Da me la linea Holographic della essence non s'è proprio vista se non alla Coin (ed è stata svaligiata subito), è arrivata direttamente la 50's e la Nail Style. Bizzarrie della distribuzione, credo.

thebeautycase said...

...e comunque è vero, la cosnova recicla le formule e combina gli stessi pastrocchi sia per la essence che per la catrice. Hai presente lo smalto catrice "Run forest, run!"? Ebbene, ne hanno fatto uscire una versione più chiara. Lo stesso è successo in casa essence dove "in the jungle", uno degli smalti per la pedicure, ha deciso di ossigenarsi un pochino. ;P

Smaltoitaliano said...

maisenzasmalto, infatti il "Blue Me Away" l'avevo visto per la prima volta da te *_*
Ma non ti piace? A me pare proprio bello ♥
Tra un po' mi sa che ti scrivo :D :D

thebeautycase, non hai un'Oviesse vicino o una Upim?
C'è anche da dire (almeno, così mi è sembrato) che ultimamente la Essence ha fatto uscire collezioni a raffica, prima mica erano così frequenti!
Tra la primavera e l'estate ne sono uscite tipo 3-4, in questo modo rimangono esposte per molto meno tempo...

Riciclare è bello, dicono :D
(mi ero accorta dello sbiancamento di "In The Jungle"... Tra l'altro io ho il vecchio, e stavo pensando di accaparrarmi anche la seconda versione :P )

thebeautycase said...

Ho un'OVS sotto l'ufficio; il problema è che quel punto vendita NON ha fatto uscire la Holographic. Nemmeno per sbaglio. Sono stati 1 mese con il coming soon accanto ai vecchi prodotti della You Rock, e la scorsa settimana hanno fatto uscire per sbaglio credo, 50's e Nails. Magari ADESSO che sono in ferie staranno mettendo fuori Holographic...

Post a Comment